Dela nyhet
Kungsbacka Basketcup - Information och bemanning
30 aug 2023 0 kommentarer
Hej!
Kungsbacka Basketcup närmare sig och i vanlig ordning kommer här information och tider för både spelare och föräldrar. Upplägget liknar tidigare cuper och ni som varit med förut kommer att känna igen det mesta.
Samling
Vi samlas fredag 8/9 kl. 17.30 utanför Lindälvsskolan (Elof Lindälvs gymnasium, Elof Lindälvs gata 3), för gemensam middag i matsalen. Efter middagen tar vi oss till den skola vi ska bo på och därefter är dags för de första matcherna
Vi försöker samåka till Kungsbacka så gått det går. Vi är 25 anmälda spelare och ledare och i den mån det behövs kan samåkningen synkas i vår WhatsApp-grupp.
Packning
Ta med en väska med saker som behövs i sovsalen (madrass, sovsäck, pyjamas osv) och en matchväska att ta med till hallarna/matcherna. Låt killarna helst packa sina väskor själva så att de vet vart de har allt.
Att ha med sig
- Matchställ (kommer att delas ut vid fotograferingen nu på söndag)
- Gympaskor – inne
- Gympaskor – ute (för uppvärmning osv)
- Vattenflaska med namn
- Överdragskläder mellan matcherna
- Ombyteskläder att ha på sig på kvällarna efter dusch
- Jacka (gärna skaljacka som även håller emot regn)
- Inneskor/tofflor kan vara bra att ha på skolan
- Pyjamas (även om man sover utan pyjamas hemma kan det vara bra att ha pyjamas på cup; toaletter ligger ofta en bit bort)
- Tandborste, tandkräm
- Duschhandduk och liten handduk
- Duschtvål
- Ev. mediciner (bra om ni meddelar lagledarna om det finns mediciner som behöver tas)
- Luftmadrass (inga delade dubbelmadrasser. Var och en sover på egen madrass)
- Lakan att ha mellan luftmadrass och golv
- Kudde
- Sovsäck
- Ev. fickpengar, för att handla lite mellanmål mellan måltiderna
- Ta gärna med någon bok och öronproppar om ni brukar ha svårt att somna borta
Logi och mat
Vi får information om var vi ska bo på fredag kväll. I cupkortet ingår middag på fredag, frukost, lunch och middag på lördag samt frukost och lunch på söndagen. Om ni inte redan gjort det ber vi er snarast meddela Jens Ödlund eller Joakim Alexandersson eventuella matallergier.
Några viktiga saker att tänka på
Inga sötsaker/godis före och mellan matcherna; detta för att spelarna inte ska spela med blodsockerdipp.
Bollspel är förbjudet på alla ställen inomhus bortsett från själva spelplanen. Vid dribbling och lek med bollar inomhus omhändertas bollarna till utcheckningen.
Visa hänsyn till lag med tidiga matcher. Det skall vara tyst på förläggningarna från kl. 22.00.
Totalt nötförbud i alla dess former i skolsalar, matsal, hallar etc.
Lagindelning
Kvarnby Basket 1
Matheo Grujic
Alfons Knutsson
Arvid Kovacs
Walter Limberg
Elton Frejinger
Elis Bernhem
Theo Andersson
Eric Avadani
Eric Trancioveanu
Alexander Bilek
Kvarnby Basket 2
Adrian Mofidi
Ferdinand Nankler
Sixten Ödlund
Melwin Kämpsten
Vidar Björk
Darin Aziz
David Yuksel
Haroon Sadiq
John Moe Byström
Alexander Alsterberg
Spelschema
Matchtiden är 2x15 min löpande tid med undantag för time-out och de sista två minuterna av andra halvlek., som spelas med effektiv tidtagning.
Kvarnby Basket 1; grupp A
Fre 8/9 kl 21:30 Bankeryd – Kvarnby Basket 1 (Vallda idrottshall)
Lör 9/9 kl 09:30 Kvarnby Basket 1 – Stenungsund (Älvsåkershallen)
Lör 9/9 kl 15:30 Kvarnby Basket 1 – Lugi (Älvsåkershallen)
Kvarnby Basket 2; grupp C
Fre 8/9 kl 20:00 Högsbo Basket – Kvarnby Basket 2 (Älvsåkershallen)
Lör 9/9 kl 13:15 Kvarnby Basket 2 – Is Orion Basket (Älvsåkershallen)
Lör 9/9 kl 17:45 Lerum – Kvarnby Basket 2 (Forsgläntans idrottshall)
Slutspel börjar lördag kväll beroende på hur gruppspelet slutar.
P09 - A-final spelas sön 10/9 kl 15:30 i Kollahallen
P09 - B-final spelas sön 10/5 kl 15:55 i Varlahallen
Spelschema finns även i Kungsbacka Basketcup’s egen app samt på deras hemsida.
Älvsåkershallen
Kyrkobolsvägen 21, 434 96 Kungsbacka
Vallda Idrottshall
Sporthallsvägen 30, 434 92 Vallda
Forsgläntas idrottshall
Forsgläntevägen 1, 434 47 Kungsbacka
Bemanning
Som vi informerat om tidigare är Kvarnby Basket medarrangör till cupen och med anledning av detta behöver vi hjälp av en förälder per deltagande barn med diverse arbetsuppgifter under cupen. Arbetet är förlagt till Vallda idrottshall eller Älvsåkershallen.
Ni hittar bemanningsschemat med ert barns namn i länken nedan. Bemanningsschemat är lagt utan överlappning, så kom gärna ca 10 minuter innan passet börjar så att överlämning kan ske på ett bra sätt.
När det gäller sekretariat så bemannas detta av två personer; en sekreterare/protokollförare (kräver sekutbildning) och en tidtagare/poängräknare (kräver inte sekutbildning). Protokollet förs digitalt på samma sätt som under Basketfestivalen i våras.
I den mån man behöver byta arbetspass ansvarar man själv för detta och detta sker lämpligen i föräldrachatten i WhatsApp.
Betalning
Avslutningsvis påminner vi också de som inte betalt att swisha 1150 kr till Jens Ödlund, 0700-831702.