Nästa match
Pojkar U15 SM - Omgång 2 23/24
Lag | M | P |
---|---|---|
|
3 | 6 |
|
3 | 4 |
|
3 | 2 |
|
3 | 0 |
Pojkar U15 SM - Omgång 1 Nivå 2 23/24
Lag | M | P |
---|---|---|
|
3 | 6 |
|
3 | 4 |
|
3 | 2 |
|
3 | 0 |
Sommarbingo v.26-29 - Bemanning
Idag, 13:03 0 kommentarer
Hej på er,
Glädjande nog kunde vi finansiera i princip hela Malagaresan med pengarna från lagkassan. Mycket väl använda pengar, men nu behöver den tomma lagkassan fyllas på igen till nästa säsong 😊
Som vi meddelade i slutet på maj har vi en försäljningsaktivitet planerad på söndagar under v.26-29 då vi ska sälja bingolotter i TV4:s studio, Gamlestadens fabriker. Vi är på plats 18:00 och säljer till publiken under endast en timma fram till 19.00. Därefter börjar förberedelserna för inspelningen (sändningen börjar 19.30) och vi kan åka hem.
Vi behöver 2 spelare med 2 vuxna på plats varje söndag och datumen är alltså 29 juni, 6 juli, 13 juli och 20 juli. Vi tar med lotter & QR kod. Bord finns på plats. Lotterna kostar 60 kr/st.
Det vi tjänar på detta kommer att fördelas mellan HU-laget och HJ-laget i proportion till hur passen bemannas. Om passen t.ex. bemannas med 6 av 8 spelare från HU-truppen går 75% av intäkten till lagkassan för HU.
Med detta sagt skulle vi behöva ett antal frivilliga (spelare och vuxna) för att bemanna detta. Anmäl när ni kan antingen genom att kommentera detta inlägg nedan eller genom att meddela Jens Ödlund på 0739-705640 (så fort som möjligt). Därefter skickar vi ut ett bemanningsschema.
Gemensam onsdagsträning
10 jun, 15:06 0 kommentarer
Hej på er,
Träningen på onsdag slås ihop så att alla spelare är kallade till träning 17.30 - 19.00.
Tränarna kommer även gå igenom planerna inför nästa säsong med varje spelare. Om det inte hinns med eller om någon inte kan på onsdag ges en ny möjlighet till detta på torsdagens träning, som för övrigt är säsongens sista (hallarna stängs när skolorna stängs).
Malaga 2025 – kompletterande information
25 maj, 22:46 0 kommentarer
Avslutningsresan till Malaga närmar sig med stormsteg och här kommer lite kompletterande information.
Flyget går från Landvetter onsdag 4 juni kl. 20.00 med Ryan Air. Vi samlas vid incheckningsautomaterna 18.00. Vi kan inte checka in något bagage på resan, men var och en kan ta med en kabinväska och en liten väska enligt följande bagageregler och bild ovan.
Det ingår ingen mat i flygbiljetten så vill man ha något att äta under resan kan man ta med sig detta själv. Eventuell dryck får man dock ordna efter säkerhetskontrollen med hänvisning till att man bara får ha med behållare med 1 dl vätska (behållare ska placeras i genomskinlig återförslutningsbar plastpåse och de behållare man har med sig - t.ex. solkräm, tandkräm, parfym - måste få plats i en sådan plastpåse).
Vi flyger hem med SAS söndag 8 juni och landar på Landvetter 23.20.
Som vi kommunicerat tidigare så kommer vi spela en mindre lokal turnering så matchställ och basketskor tas med. Den första matchen spelas på fredag kväll 20.15, vilket innebär att vi kommer att ha både torsdag och fredag tillgängliga för andra aktiviteter. Därefter spelar vi två matcher på lördagen (14.00 och 19.45) och avslutningsvis en final eller 3/4-plats på söndag 12.00. Det kommer finnas omklädningsrum och duschmöjligheter i de olika hallarna. Vi räknar även med att kunna spela lite utebasket på egen hand och ledarna tar med sig bollar och lite annan träningsutrustning.
Utöver egen basketutrustning är det kläder efter väder som gäller och som det ser ut nu kommer det bli varmt. Det kommer finnas tid för sol och bad så glöm inte badkläder och handduk (ingår ej i boendet) 😊
Förutom kläder/skor ska alla ha med sig sitt pass. Har man ett EU-kort (för sjukvård) tar man med sig detta också.
Vi bor i Rincon de la Victoria och boendet heter Complejo la Papapa (adress: Avenida de la Torre 29, 29730 Rincon de la Victoria) Boendet
Vi har hyrt bilar i Malaga så att vi kan transportera oss till och från flygplatsen samt på plats i Malaga.
Tack vare att vi jobbat på så bra med försäljning, arbete mm kan vi med hjälp av lagkassan betala resa, boende och transporter på plats för alla.
Vad gäller mat så fixar vi frukost till alla och lagkassan beräknas även räcka till gemensamma middagar torsdag – lördag. I övrigt får man betala maten själv (dvs. lunch och eventuell middag på söndag).
Kan vara bra att ha med sig lite kontanter (Euro) för det fall bankkort inte alltid fungerar.
Försäljningsaktivitet i sommar
24 maj, 11:09 0 kommentarer
Basketfestivalen står för dörren och snart även avslutningsresan till Malaga (mer information om resan skickas ut under helgen), men vi vill även passa på att informera om en lättsam säljaktivitet i sommar för att fylla på lagkassan till nästa säsong:
Sommarbingo
I år hänger vi 4 söndagar i TV4:s studio, Gamlestadens fabriker. Vi är på plats vid 18:00 för att sälja lotter till publiken som ramlar in mellan 18:00 19:00. Sen förbereder man för inspelning och vi packar ihop 19:00. Sändningen drar igång kl. 19:30
Glöm inte att vi kan påverka säljresultat under hela veckan. Alla i laget kan sälja lotter till grannar och kompisar för lite extra klirr i kassan. Lotterna kostar 60 kr styck.
Vi har ansvaret för vecka 26-29.
Vi behöver 2 spelare med 2 målsmän på plats. Vi tar med lotter & QR kod. Bord finns på plats.
Bemanningen kommer vi att pussla ihop inom kort - vi vet att flera är på semester och precis som förra året så hjälps vi åt så vi får ihop det. Ytterligare information kommer om hur man får lotterna inför den veckan man är ansvarig samt hur vi alla kan påverka försäljningsresultatet. Även om man inte får en "söndagstid" så kan alla i laget vara med och påverka försäljningen. Är du i båthamnen eller campingen? Varför inte fråga grannen om de vill köpa en lott till förmån för föreningslivet? Varför inte samlas och spela ihop? Vem vet, kanske någon vinner!
Bemanningsschema Basketfestivalen 2025
18 maj, 12:20 0 kommentarer
Hej igen,
Basketfestivalen spelas alltså 29 maj - 1 juni och som vanligt ingår ett rätt stort bemanningsåtagande, som blir större ju äldre ungdomarna blir. Tanken är att spelarna själva bemannar passen på torsdag och fredag eftersom vi redan nu vet när de olika lagen spelar. Därefter börjar slutspelet på lördagen och eftersom vi inte vet några speltider så bemannas lördagen av föräldrar. Bemanningen sker detta år primärt i Aktiviteten och till viss del i Pedagogen.
Vi har lagt schemat så att man (med ett fåtal undantag) får ett pass att bemanna. Vissa av passen är rätt långa, men vi har prioriterat att man enbart ska ha ett sammanhängande pass och dessutom blir det rätt stökigt med planeringen att dela upp för mycket. Det längsta passet ligger i Aktiviteten på lördag förmiddag (5 timmar) där vi har flera olika uppgifter samtidigt och inget hindrar att man på plats kommer överens om viss arbetsrotation om man vill ha lite omväxling.
Sekretariatet bemannas med två personer; en protokollförare och en tidtagare/poängräknare. Protokollet förs i Cupmanager precis som tidigare år och i länken till arbetsinstruktionerna nedan finns även en instruktion till hur protokollet fungerar (ungefär som ett förenklat Profixio).
Ni hittar bemanningsschema (flera flikar) och information om de olika arbetsuppgifterna i länkarna nedan. Schemat är lagt utan överlappning, så kom gärna ca 10 minuter innan passet börjar så att överlämning kan ske på ett bra sätt. Sekretariat byts mellan matcher och där kan vissa förseningar uppstå beroende på hur bra spelschemat kan hållas.
I den mån man behöver byta arbetspass ansvarar man själv för detta och detta sker lämpligen i föräldrachatten i WhatsApp. Vi ber er också bekräfta i WhatsApp gruppen att ni bemannar för att undvika överraskningar i hallarna.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade |