KUNGSBACKA CUP
Kiosk
I varje hall bemannar vi med en person som står i cafet och säljer kaffe, kakor, korv mm.
Den som har rollen ”resurs” skall vara behjälplig att stötta cafet vid behov.
Precis som tidigare år önskar vi att ni som bemannar cafét tar med er cirka 10-12 stycken bakverk att sälja. Det kan vara hembakat eller köpt. Undvik gifflar eller för små bakverk. Priset på bakverk kommer att ligga mellan 15 och 20 kronor, tänk på det när ni portionerar eller köper in bakverken.
Cafégruppen kommer hantera alla förberedelser, rutiner och inköp före och under evenemanget.
Under hela arrangemanget kommer ansvariga från cafégruppen även att vara tillgängliga via telefon och vara redo att hjälpa till. Kontaktuppgifter kommer att finnas i hallarna.
Resurs
Du skall hjälpa till att hålla rent och snyggt: tömma sopor, plocka skräp o pant på läktarna i korridorer och i omklädningsrummen. Se till att det finns toalettpapper och pappershanddukar.
Hjälpa till vid grill och kiosk!
Stötta hallchef vid behov.
Grill
Under vissa tider kommer vi grilla hamburgare och korv och sälja utanför hallarna. Du som bemannar grillen ska alltså grilla och sälja hamburgare och korv.
Cafégruppen kommer hantera alla förberedelser, rutiner och inköp före och under evenemanget så det behöver ni inte tänka på.
Filmning
Matcherna filmas manuellt. Varje hall som ska filmas har en egen Ipad som är speciellt avsedd för den hallen. De matchersom spelas i hallen finns inlagda i respektive padda.
● Det är appen Broadcast som ska användas
Användarnamn: kungsbackabasket@solidsport.com
Lösenord: 123456
Hallchef
Hallchefen är den personen från Kvarnby som har ansvar i hallen. Ser till att bemanning är på plats, att lagen och domarna är på plats och att allt flyter på som det ska i hallen.
Hallchefen ansvarar för nyckel till hallen och ser till att överlämna till den hallchefen som har nästkommande pass.
I bifogat dokument finns info om hallchefsrollen.
Hallådan lämnas åter till Kungsbacka Sporthall efter sista passet på söndag.
Sekretariat
- Sekreterare för ett digitalt matchprotokoll via Cupmanager
- Tidtagare sköter matchklockan
Nedan är en länk till cupmanager, kika gärna igenom om ni är osäkra på hur systemet fungerar.
https://vimeo.com/820785899?share=copy
Kort sammanfattning av regler som är bra att ha för dig som sitter i sekretariat under cupen:
- Samtliga matcher spelas 2×15 minuter Löpande tid, undantag sista 2 minuterna av 2:a halvlek, som spelas med effektiv tidtagning.
- Klockan stoppas inte vid straffkast.
- Om ställningen är oavgjord vid full tid, avgörs matchen med förlängning i form av ”Sudden-Death” där förlängningen börjar med uppkast och första målet vinner. Lagfoulen flyttas med i förlängningen. Pausen mellan full tid och förlängning är 2 minuter.
- Varje lag har rätt till 1 time-out per halvlek. Time-out kan inte sparas in till nästkommande period utan anses förbrukad när perioden är färdigspelad. I övertidsperiod får lagen inga time-outs då det är Sudden-Death.
- Domaren bedömer 24-sekunder. Domaren informerar när det är 10 sekunder kvar.
- Byte kan ske vid varje avblåsning, domaren skall godkänna samtliga byten. Byte kan ej ske flygande.